2011. június 4., szombat

"Az út is kő alattam..."

KAJSZÜN KULIJEV
A kő


Ezen a kövön bölcsek, vándorok 
nyomorogtak, bölcselkedtek, tűnődtek. 
Holttá válni a kő sosem tudott. 
Élete sincs, halála sincs a kőnek.


Próféták, íjászok és pásztorok 
nyomát őrzi, s értelme változatlan. 
Én is, mint minden, múlandó vagyok, 
íme a kő. Az út is kő alattam.


Hó szakad. Villámoktól föld reped, 
vérzik vörösen ásító sebével. 
Mindent összemosó eső ered. 
A kő — mindent tapasztalattá érlel.


A kövön fiú. Nevet boldogan, 
gyorsszárnyú csíz neki a lét iszonyú mélye. 
Ő - aki voltam? Vagy jövő magam? 
Vagy csupán egy kedves, pöttöm legényke?


RAB ZSUZSA fordítása


Néhány szó Kajszün Kulijevről:


Sz. 1917-ben, balkár költő, író. 1989-ben ifjúsági kisregénye jelent meg a Móra és a Kárpáti kiadók közös könyvkiadási terve keretében (Vágtass, csacsikám!)


(Forrás: Szovjet Irodalom, 1980/9. sz., 134. oldal)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése